تفسیر دعای عصر غیبت

شرح دعای عصر غیبت قسمت بیست و پنجم

داستان های امام زمان(عج)-بیت ظهور

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت

قسمت بیست و پنجم


دراین  فراز می گوید  «وَ لَیِّنْ قَلْبٖی لِوَلِیِّ اَمِرْكَ »خدایا قلب من را نسبت به امام زمانت نرم و مهربان کن!

ما یک بحثی به عنوان ″قساوت قلب″ داریم، یکی از مهمترین عوامل قساوت قلب ″ گناه ″ است! طرف می گوید، آقا من اشکم در نمی آید! یکی از دلایلش گناه است!

️یکی از عواملی که قساوت قلب می آورد
″پرخوری″ است ″پر خوابی″ است، ″پر حرفی″ است! چیزی که همه ی ما به آن مبتلا هستیم، چه مرد و چه زن!!

چه طور قلبمان نسبت به امام زمان (عج) نرم می شود؟؟

1-یاد حضرت است!
حضرت برای همه ی ملت دعا می کند چه شیعه، چه غیر شیعه از کجا این را می گویم؟ از دعای عدیله « وَ بِیُمْنِهِ رُزِقَ الْوَرٰی » به یُمن اوست که همه ی موجودات روزی می خورند! موجودات یعنی نه، فقط انسانها بلکه همه چیز، حتی گیاهان و حیوانات!!

اما آن کسانی که حضرت را یاد می کنند، حضرت یقینا برای آنها دعای ویژه تری می کند! شکی درآن نیست!حضرت برای همه دعای خاص می کند، ولی آنی که برای حضرت هم دعاخاص می کند، دعای حضرت برای آن خاص تر است!

وقتی من در طول روز! چه در قنوت نمازم، چه بعد نمازم، چه در طول زندگی، در حال کار به یاد حضرت هستم! وقتی طرف می خواهد یک مطلب دروغی را بنویسد و گزارش بدهد، به یاد حضرت می افتد!وقتی معلم سر کلاس میخواهد کم کاری کند، یاد حضرت می افتد!

حتی طلبه اش در درس خواندن جدیت ندارد! ولی باید به یاد حضرت بیفتد که به اسم سرباز امام زمان (عج) هست!! وقتی در همه ی اینها، یاد حضرت در زندگی باشد! این وسط قلب هم کم کم روان می شود!

2-از راه های دیگری که دل انسان نرم می شود ″ زیاد گفتن ذکر استغفار ″ ″یا قرآن خواندن در نیمه های شب ″ است.از توصیه های عرفانی سید علی آقای این بود،که  قرآن خواندن در نیمه های شب را از دست ندهید!

3-توسل به محضر حضرت، از اموری است که قلب ما را نسبت به امام زمان(عج) نرم می کند!  وقتی ما این را از خدا می خواهیم، خودمان هم باید مسیرش را برویم! که به خدا بگوییم، این قدر راه را آمدیم، بقیه را خدایا تو کمک کن!

«وَ لَیِّنْ قَلْبٖی لِوَلِیِّ اَمْرِكَ » قلبی که نسبت به امام زمان (عج) نرم نباشد، اطاعت امام هم ندارد!!

جالب اینجاست، بعد از فراز 1و 2 «لَیِّنْ قَلْبٖی..» را آورد، یعنی یکی از لوازم ″لَیِّنْ ″ بودن قلب این است

1_تو باید در دین خدا ثابت قدم باشی
2_طاعت خدا را انجام بدهی!

یعنی این دو تا کار را باید انجام بدهی که″ به نرم بودن قلب نسبت به امام زمانت ″ برسی!! وقتی قلبی نسبت به امام زمان (عج) نرم بشود! اسم حضرت وقتی بیاید، خود به خود حالتی به او دست می دهد! یک حالت بغض و گریه! یک حالت وجد و خوشحالی! نه، اینکه اسم حضرت برده شود، عین خیالش هم نباشد! با توسل به حضرت و مداومت بر توسل به حضرت کم کم قلب نسبت به امام زمان(عج) نرم می شود!

ادامه دارد …

نوشته‌های مرتبط

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت قسمت سوم

Entezar

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت چهل و دوم

Montazer

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت قسمت نهم

Montazer
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد