تفسیر دعای عصر غیبت

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت قسمت نهم

داستان های امام زمان(عج)-بیت ظهور

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت

قسمت نهم


☝️?️روایتی” در کتاب کمال الدین صدوق ج2, باب احادیث امام جواد (ع)” سعدبن أبی دلف می گوید از امام جواد(ع)شنیدم که میفرمود;  امام پس از من فرزندم علی است (امام هادی) دستور او دستور من است و سخن او سخن من و اطاعت از او اطاعت از من است!

بعضی ها سوال می کنند آقا ما که امام را ندیدیم! حرفهایش را هم نشنیدیم! از کجا شما می گویید اطاعت امام زمان(عج) را بکن!؟ از این حدیث! ??می گوید حرف امام بعدی هم حرف من است! یعنی حرف همه ی اهل بیت یکی است٫ فرقی نمی کند.

امام زمان(عج) را ندیدیم،احادیث و دستوراتش را نداریم! اما ائمه دیگر که دستوراتشان هست، فرقی نمی کنند، همه یکی هستند! مگر دستور امام زمان(عج) با اهل بیت دیگر فرق می کند؟!!

می گوید; امام پس از هادی(ع) فرزندش حسن عسکری(ع) است، دستور او دستور من و ..!! سپس امام جواد(ع) سکوت کرد! گفتم ای فرزند رسول خدا امام جواد (ع) امام پس از حسن عسکری(ع) کیست!؟او به شدت گریست! و سپس فرمود; پس از حسن فرزندش قائم بحق امام مُنتَظَر است!

گفتم ای فرزند رسول خدا چرا او را قائم نامیدند!؟ فرمود; زیرا او پس از آنکه یادش از بین برود (اینجا را توجه کنید) و اکثر معتقدین به امامتش مرتد شوند می آید!

نمی گوید “اکثر مردم” می گوید “اکثر معتقدین به امامتش” یعنی اکثر شیعیان، آن هم نمی گوید “شیعیان” می گوید “اکثر شیعیان” می گوید مهدی ما زمانی می آید که اکثر شیعه ها از دینشان مرتد می شوند

بعد در ادامه می گوید چرا مُنتَظَر می گویند!؟ امام فرمود; زیرا ایام غیبتش طولانی می شود و مخلصان در انتظار قیامش باشند (یعنی امثال شماها) و شکاکان انکارش می کنند (شیعه هایی که دچار شک و تردید می شوند که آقا همچین چیزی هست یا نیست؟)

و منکران به استهزاء و مسخره می گیرند و تعیین وقت کنندگان دروغ می گویند و تطبیق می دهند و شتاب کنندگان در غیبت٫ هلاک می شوند!! ( آنهایی که می گویند امسال حتما سال ظهور است) و آنهایی که تسلیم می شوند٫ نجات پیدا می کنند!! ( تسلیم امر خدا انسان باشد)

پس طبق این حدیث امام جواد (ع)در همین الان، حتی در سالهای جلوتر که پیش می رویم، عده ی شیعیانی که به انحراف می روند بیشتر و بیشتر می رود!

ادامه دارد …

استاد احسان عبادی

نوشته‌های مرتبط

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت پنجاه و ششم

Montazer

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت سی و چهارم

Entezar

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت پنجاه و هفتم

Entezar
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد