تفسیر دعای عصر غیبت

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت پنجاه و پنجم

داستان های امام زمان(عج)-بیت ظهور

تفسیر دعای عصر غیبت

قسمت پنجاه و پنجم

«اللَّهُمَّ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ أَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ وَ انْصُرْ نَاصِرِیهِ وَ اخْذُلْ خَاذِلِیهِ….»

می گوید؛ خدایا در ظهورش تعجیل کن و به یاری خودت او را تأیید کن و یارانش را یاری کن (یاران امام زمان) و بی تفاوتان و ترک کنندگان یاری را به حال خودشان واگذار…

(اینجا دشمن هم نه! آنهایی که بی تفاوت هستند، نه یاری می رسانند به حضرت! نه دشمنی می کنند این وسط نخودی هستند. می گوید این کسانی که حتی یاری هم نمی کنند به حال خودشان واگذار و خیلی به آنها اهمیت نده) و هر کس را که دشمنی با او کرد او را تکذیب کن، نابودش کن!

قابل توجه آنهایی که می گویند شعار مرگ نباید بدهیم، ادعیه ی ما دارد اینها را به ما یاد می دهد! خود خدا در قرآن می گوید؛ «قَاتَلَکُمُ اللّٰهُ» خدا بکشد شما را، به منافقین و دروغگویان می گوید!! یعنی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس ریشه ی قرآنی دارد..

و آنهایی که می گویند این شعار را نباید داد باید رجوع کنند در دیانت و مسلمان بودن خودشان!! که چند بار قرآن را با معنی و تفسیر دقیق خوانده اند، چند بار سیره ی پیغمبر (ص) را دقیق خوانده اند! همان پیغمبری که با یهودی ها پیمان بست، همان پیغمبر (ص) وقتی دید یهودیان نقض پیمان کردند به شدت با آنها برخورد کرد!

وقتی هر کسی با آمریکا یا هر کشور دیگری پیمانی می بندد بله، اصل بر صلح است، کسی نخواست در همان مرحله ی اول به جنگ با دشمن برود، اصل بر صلح است! ولی وقتی دشمن نقض عهد کرد که به تعبیر مقام معظم رهبری و دلایل متعدد و موارد متعدد نقض عهد کرد، دیگر اینجا که نباید احترام دشمن را حفظ کرد! وقتی دشمن نقض عهد می کند ما هم باید به سیره ی پیغمبر (ص) با قدرت با آنها بجنگیم!

ولی متأسفانه چون انسان از دعا و نماز و قرآن به دور است می گوید برای چه بگوییم مرگ؟!! انگار نه انگار قرآن به ما دستور می دهد، به تعبیر حاج آقا قرائتی حدود 500 آیه از قرآن سیاسی است آنهایی که می گویند دین از سیاست جداست! به آنها حتما بگویید 500 آیه از قرآن سیاسی است، شما که می گویید دین از سیاست جداست! یعنی اینکه من این 500 آیه را از قرآن خط بزنم این آیات را از قرآن جدا بکنم! اینکه نمی شود؟!!

در مباحث فقهی ما حدود پنجاه و خورده ای فصل در کتاب های فقهی داریم که 4، 5 فصلش فقط نماز و زکات و این چیزهاست..! بقیه ی مباحث اجتماعی و سیاسی است. چطور ما باید اینها را از جامعه حذف کنیم و فکر کنیم که اسلام فقط نماز و روزه است!!

بعد می گوید؛ خدایا به وسیله ی امام زمان (عج) حق را ظاهر کن و باطل را بمیران و به وسیله ی امام زمان (عج) بندگان مؤمن خودت را از خاری رهایی ببخش!

یعنی مؤمنان و کسانی که منتظران امام زمان (عج) هستند در زمان غیبت ایشان دچار سختی هستند، سختی به آنها می رسد! اینها را تحقیر می کنند، اینها را خیلی به حساب نمی آورند، طعن می زنند، کنایه می زنند!! می گوید خدایا با ظهور امام زمان (عج) این مؤمنان را از این طعن ها و امثالهم … رهایی ببخش و سران کفر را به دست او به قتل برسان!! و ادامه ی دعا…

پس در حقیقت این دعا، جایگاه دعا برای تعجیل ظهور را می رساند!

ادامه دارد..

استاد احسان عبادی

نوشته‌های مرتبط

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت سی و چهارم

Entezar

شرح دعای عصر غیبت قسمت پنجاه وسوم

Entezar

شرح دعای عصر غیبت قسمت بیست و نهم

Entezar
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد