تفسیر دعای عصر غیبت

شرح دعای عصر غیبت قسمت بیست و نهم

داستان های امام زمان(عج)-بیت ظهور

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت

قسمت بیست و نهم

در هر شهر و روستای کشور موسسه ی قرآنی هست! اما موسسه ی مهدویت چه!؟ آن راهی که وهابی ها رفتند و به خطا رفتند، که فقط به قرآن چسبیدند، یک عده در کشور مان همین کار را می کنند، فقط چسبیدن به قرآن!!

در یک جلسه ای پرسیدیم کار مهدویت شما چیست!؟ می گوید ما 20 سال داریم کار مهدویت می کنیم! می گوییم ، 20 سال چه کاری می کنید!؟ صبح جمعه ها دعای ندبه می گذاریم، کار مهدویت فقط همین دعای ندبه شد؟

دعای ندبه ای که 20 سال طرف دارد می خواند، هنوز معنی «مَتَی تَرَانَا وَ نَرَاكَ » نمی داند چیست!؟ دعای ندبه ای که طرف 20 است می خواند معنی فرازهایش را نمی داند چیست! تفسیرش چیست، این چه معرفتی شد؟

تبلیغ مهدویت کار تک تک  من و شماهاست! یکی سخنران است، در سخنرانی هایش تبلیغ مهدویت می کند! یکی سخنران نیست، تبلیغ کتاب های مهدویت را بکند، تبلیغ کلاس های مهدویت را بکند! خلاصه کاری انجام بدهیم که، مردم را جذب حضرت بکند!

حاج آقا ابوترابی که ″امین الاسرا″ بودند و به رحمت خدا رفتند، از ایشان سوال شد که، اگر یک دعای مستجاب راجع به امام زمان (عج) داشته باشی دعایت چیست؟ (همه ی ما یقینا می گفتیم که در محضر حضرت شهید بشویم یا حضرت ظهور کند، دعای بسیار خوبی است اما دعای ایشان دعایی بالاتر بود) گفت; از خدا می خواهم به من توفیق بدهد که، مردم را به امام زمان (عج) بکشانم! (یعنی کادر سازی، یعنی سرباز سازی)

حاج آقا نصوری مسئول مهدویت استان(مازندران) می گوید، وقتی  پیش مقام معظم رهبری برای گزارش کار رفتم، یک گزارش دادم که فلان کار و فلان و.. !! حضرت آقا گفت; اینها را رها کنید، الان دارید چه کار می کنید؟! آن اصل کارتان چیست؟ هدفتان چیست!؟

حاج آقا نصوری گفت; من یک کم جا خوردم! چه بگویم، یک دفعه به ذهنم آمد و به حضرت آقا گفتم، ما داریم کادر سازی می کنیم، داریم نیرو تربیت می کنیم! متخصص و مربی مهدویت،تربیت می کنیم! و آنجا حضرت آقا گفت; احسنت همین کار درست است!!

ما هم باید همین کار را بکنیم، وقتی هر شهری 30 ،40تا مربی قرآن دارد، چرا نباید 10 ،20 تا مربی مهدویت داشته باشد!؟ همه باید در این زمینه وارد بشوند! چه حوزه ی علمیه و..!!

جایی برای دانشجو های معارف سخنرانی داشتیم، حتی جزئیات مهدویت را نمی دانستند!! این چه معارفی است که مهدویت در آن نیست؟!

عزیزانی که در حوزه ی علمیه یا مراکز دیگر درس می خوانند، بله! بحث سلطنت و روح را باید خوب یاد بگیرند، بحث مباحث احکام فقهی را خوب یاد بگیرند! ولی، مهدویت پس چه؟! مهدویت هم حداقل مطالعات آزاد که می شود کرد!؟

ما در طول روز حداقل 20 دقیقه، نیم ساعت وقت نداریم، یک مطالعه ی آزاد راجع به امام زمان (عج) بکنیم؟ داریم! خودمان یک مقدار تنبلی می کنیم! از وقت فیلم دیدنها بزنیم! از وقت حرف زدن با همسایه ها کمی بزنیم، نیم ساعت وقت آزاد پیدا می شود!  برای امام زمان (عج)وقت بگذاریم، مطالعه بکنیم و راجع به حضرت چیزی بدانیم! اشکال ما اینجاست که می آیند از ماشبهه سوال می کنند ما شبهه را بلد نیستیم، می گوییم ازفلانی می پرسم، جوابت را می دهم! خُب، چرا نباید خودمان بلد باشیم!

ادامه دارد …

نوشته‌های مرتبط

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت پنجاه و پنجم

Montazer

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت قسمت سیزدهم

Montazer

شرح دعای عصر غیبت قسمت بیست و پنجم

Entezar
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد