تفسیر دعای عصر غیبت

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت پنجاه و یکم

داستان های امام زمان(عج)-بیت ظهور

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت

قسمت پنجاه و یکم

2- دومین راهکار از شش راهکار امام زمان (عج)، توجه به انتظار حقیقی است! چون وقتی گفت «لاتُنْسِنٰا ذِکْرَهُ..» بلافاصله گفته «وَانْتِظٰارَه» خدایا انتظار امام زمان (عج) یک وقتی از ما فراموش نشود!

انتظار!!! یقینا انتظار عملی منظور است، نه اینکه فقط بنشینیم دعا کنیم! یعنی من منتظر امام زمان (عج) علاوه بر اینکه یاد حضرت، یاد قلبی در دلم و زبانم هست، عملی هم به سمت تبلیغ بحث مهدویت بروم!

برای تبلیغ مهدویت و انتظار!! هر کسی در حیطه ی توانایی خودش! کسی که طلبه هست یقینا در تبلیغات خودش، کسی که معلم است در سر کلاس های خودش یا در دفتر با همکارهای خودش! کسی که خانه دار هست در جمع فامیل ها و اقوام، حداقل یک دقیقه از امام زمان (عج) گفته شود که آقا نظر شما راجع به امام زمان (عج) و بحث مهدویت چه هست، نظر شما درباره ی جهان پس از ظهور چه هست!؟

خود این، بحث را یک مقدار باز می کند و باعث می شود شبهه هایی که در ذهن مردم هست را پاسخ بدهیم! حداقلش این است که در ذهن مردم جا می اندازیم امام زمان (عج) امام خشنی نیست! این در ذهن خیلی ها جا افتاده که امام زمان (عج) گردن می زند و گنهکاران را می کشد.! حداقلش این است که این ذهنیت از ذهن مردم برداشته شود.

پس انتظار واقعی انتظار عملی است، تا برای حضرت (عج) حرکت بشود!

3- سومین راهکار، می گوید؛ «وَالْأیمٰانَ بِهِ» ایمان و اعتقاد به حضرت هم باید  همیشگی باشد!

چون مهمترین انحراف، انحراف عقیدتی است! و از آنجایی که این انحراف ممکن است از مهمترین انحرافات در زندگی انسانها باشد، باید سعی بکنیم ایمان خودمان را به امام زمان (عج) قوی تر بکنیم! این ایمان با درخواست از خدا پدید می آید و هم اینکه خودمان حرکت بکنیم و مطالعات خودمان نسبت به امام زمان (عج) را بالاتر ببریم!

4- چهارمین راهکار، «وَ قُوَّةَ الْیَقٖینِ فٖی ظُهُورِه..» می گوید؛ خدایا این قوة یقین را به من بده که امام حتما ظهور می کند!

این خیلی مهم است! همه ی ما اعتقاد داریم که قیامتی هست اما باز گناه می کنیم! به قول معروف ایمان داریم ولی یقین نداریم! اگر یقین داشتیم گناه نمی کردیم.!ما یقین داریم که سم کشنده هست به همین خاطر هیچ کدام به سمت خوردن سم نمی رویم!  همه ی ما ایمان داریم که قیامت هست، برای گناهان عذابی هست، ولی چون یقین نداریم گناهان را انجام می دهیم! (یقین، باوری که قلبی باشد و در وجود ما رخنه کرده باشد)

اینجا هم همین را می گوید؛ «وَ قُوَّةَ الْیَقٖینِ» چون فراز قبلی ایمان بود اینجا دارد به فراتر از ایمان اشاره می کند! می گوید؛ یقین!! خدایا قوت یقینی به من بده که امام زمان (عج) یقینا ظهور خواهد کرد! چون کسی که قوت یقین برای ظهور حضرت داشته باشد می داند که حضرت هر لحظه ممکن است ظهور بکند! پس خودش را سوق می دهد به سمت امام زمان (عج) به سمت کار برای امام زمان (عج) و هیچ وقت ناامید نمی شود.!

ادامه دارد..

استاد احسان عبادی

نوشته‌های مرتبط

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت سی و ششم

Montazer

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت بیست و یکم

Entezar

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت سی و چهارم

Entezar
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد