تفسیر دعای عصر غیبت

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت سی و ششم

داستان های امام زمان(عج)-بیت ظهور

تفسیر دعای عصر غیبت

قسمت سی و ششم

تفسیر دیگر «وَاَقِمْنٰا بِخِدْمَتِهِ..» این است که، خدایا این خدمت به امام زمان (عج) را برای ما وسیله ی قرار بده که از این طریق در دینمان ثابت قدم باشیم، در یاری تو ثابت قدم باشیم!!

تفاسیر و دعاهایی در، بحث خدمت به امام زمان(عج) و خدمت در راه خدای متعال را آمده که چند نمونه از مصادیقی این خدمت را می آوریم:

– خدمت به اهداف و راه امام.
شما به راه امام زمان(عج) و اهدافی که دارد خدمت کنید!

مهمترین هدف امام زمان (عج) ″ریشه کنی ظلم ″ است!! ما هم سعی کنیم در زندگی خودمان ظلم را ریشه کن کنیم.شاید پیش خودمان بگوییم ما که به کسی ظلم نمی کنیم!! گناه که می کنیم!؟ هرگناهی، حتی اگر شخصی باشد، ظلم به نفس که هست، سعی کنیم این گناه و ظلم را ریشه کن کنیم!

″بحث عدالت″ هست، آیا واقعا در زندگی خودمان عدالت را برقرار می کنیم یانه.!؟

روایتی از امام صادق (ع) است که یکی از بهترین خدمتها″ نماز ″است (در کتاب من لا یحضره الفقیه، ج1،ص208) امام صادق (ع) می فرمایند; همانا بندگی خدا خدمت به او در زمین است!

می گوید; می خواهی بندگی خدا را بکنی، باید در همین کره ی زمین که هستی خدا را خدمت بکنی! ( حالا می گوید خدمت به خدا چیست؟!) راه خدمتش، چیزی که با نماز معادل باشد، می رسد! یعنی هیچ چیز مثل نماز،خدمت به خدا نیست.

نمازی که واجب است، سر جای خود! نماز مستحبی که به واجبات ما آسیب نزند! نمازهای مستحبی که سفارش مؤکد شده، یقینا اول نوافل است، از بین همین نوافل، نافله ی شب و بعد نافله ی ظهر و بعد بقیه ی نوافل! بعد از نوافل، نماز جعفر طیار ،بسیاری از بزرگان ما هر روز نماز جعفر طیار را می خوانند 20 دقیقه هم بیشتر وقت نمی برد! حتی تسیبحات اربعه را که باید 10بار گفت، بعضی از علما گفته اند شما همان نماز عادی را بخوانید،تسبیحاتش را بعدا در طول راه رفتن یا سرکار رفتن… بگویید! که ان شاءالله به قصد رجا قبول است! یعنی ذکرها را بعد از نماز بگویید، سختگیری نشود، چون نماز جعفر طیار حیف است! روایت داریم اگر کسی هر جمعه نماز جعفرطیار را بخواند، از این جمعه تا آن جمعه کفاره ی گناهانش حساب می شود!

نزد آیت الله بهجت برای مشکلات ازدواج و کار و مشکلات دیگر.. رفتند، ایشان خواندن نماز جعفرطیار را سفارش کردند، نماز بسیار پر مغزی است که ما متأسفانه از دست می دهیم!

بعد نماز اول ماه هم سفارش شده، و بقیه ی نماز های مستحبی که هر شب ماه رجب، هر شب ماه شعبان نماز های خاص خودش را دارد!

?ادامه دارد …

استاد احسان عبادی

نوشته‌های مرتبط

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت پنجاه و ششم

Montazer

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت قسمت دهم

Montazer

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت قسمت شانزدهم

Entezar
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد