مدعیان دروغین

درباره احمد الحسن مدعی دروغین

احمد الحسن مدعی دروغین,مدعیان دروغین

مدعیـــــــــان دروغیــــــــــن

احمد الحسن

قسمت 1از5

از میان مدعیان دروغین در عصر حاضر، احمدالحسن بصری نیز ادعای ارتباط و نیابت خاصه از طرف امام زمان علیه السلام را دارد  و خود را صاحب معجزه نیز می داند.

گرچه احمدالحسن و انصار او مدعی معجزات زیادی هستند؛ ولی احمدالحسن در بیانیه ای، علم به «محل دفن حضرت زهرا سلام الله علیها» را اولین معجزه خود معرفی می کند و می گوید: «اولین معجزه ای که برای مسلمانان و تمامی مردم جهان آورده ام، این است که؛ همانا من می دانم که محل دفن حضرت زهرا سلام الله علیها کجاست. درحالی که تمام مسلمانان اعتقاد دارند که قبر ایشان مخفی می باشد و حضرت مهدی(علیه السلام) موضع آن را می داند. ایشان نیز به من خبر داد که محل دفن حضرت فاطمه(علیها السلام) کنار قبر امام حسن مجتبی (علیه السلام)می باشد.» [1[

بنابر تعریفی که از «معجزه» ارائه داده شد. معجزه، عملی خارق العاده است که حقانیت ادعای صاحب دعوت را آشکار می کند. درحالی که احمدالحسن برای اثبات ادعایش بدون انجام عملی خارق العاده، ادعای جدیدی را مطرح می کند که درستی یا نادرستی آن نیز قابل اثبات نیست.

علاوه براینکه این ادعای احمدالحسن مطابق با نظر اهل سنت بوده و با روایات متعدد و معتبر شیعی که قبر حضرت زهرا علیها السلام را در خانه آن حضرت(س) و میان قبر پیامبر صلی الله علیه و آله و منبر ایشان؛ معرفی می کند؛ مخالف است.[2]

البته کرامات دیگری نیز توسط پیروان و انصار احمدالحسن بصری به او نسبت داده شده که علاوه بر موضوعات و محتواهای سخیف، ناقلان آن افرادی ناشناس هستند؛ بنابراین، به هیچ وجه قابل اعتنا وپذیرش نیستند.

ادامه دارد ….

منابع
[1](ره افسانه، ص93)
[2](ر.ک. كافي، ج‏2، ص: 49، من لا يحضره الفقيه، ج‏2، ص: 572، الوافي، ج‏14، ص: 1370)

برگرفته از مقاله «مدعیان دروغین» نوشته
مهدیه سعیدی نشاط، مندرج در دومین شماره نشریه
الکترونیکی امان

این پست در تاریخ 24 اردیبهشت سال 96 منتشر شده و 11 ابان 96 به روز رسانی گردید

نوشته‌های مرتبط

فرقه منحرف باقریه

Montazer

فرقه منحرف اسماعيليه‌

Montazer

درباره احمد الحسن مدعی دروغین قسمت چهارم

Montazer
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد