مدعیـــــــــان دروغیــــــــــن
درباره احمد الحسن مدعی دروغین قسمت چهارم
قسمت 4 از 5
مدعی دروغین عصر حاضر، احمدالحسن که خود را یمانی موعود میداند، نیز مدعی است که، حجت و برهان صدق دعوت جهانیاش بر مسلمانان را با احتجاج به قرآن و سنت، مطرح میکند.[1]
او آیاتی را که در آنها از رسول و انبیای الهی بحث شده و هیچ تصریحی به اثبات ادعای این فرد ندارد، به آمدن خود تفسیر میکند؛
از جمله آیات 2و3 سوره مبارکه جمعه: «هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ إِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفي ضَلالٍ مُبين، وَ آخَرينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيم؛ او كسى است كه در ميان جمعيت درس نخوانده رسولى از خودشان برانگيخت كه آياتش را بر آنها مىخواند و آنها را تزكيه می كند و به آنان كتاب (قرآن) و حكمت می آموزد هر چند پيش از آن در گمراهى آشكارى بودند! و (همچنين) رسول است بر گروه ديگرى كه هنوز به آنها ملحق نشده اند؛ و او عزيز و حكيم است!» را به گونهای تفسیر میکند که خود را به عنوان مصداق «رسول بشارت دهنده» برای « آخَرينَ مِنْهُمْ لَمَّا يَلْحَقُوا بِهِمْ» مطرح کند.[2]
ادامه دارد …..
[1]ر.ک. بهائیان، ص442 و443
[2]ره افسانه، ص27 به نقل از وصی و رسول الامام مهدی،ص23
برگرفته از مقاله «مدعیان دروغین» نوشته مهدیه سعیدی نشاط، مندرج در دومین شماره نشریه الکترونیکی امان
این پست در تاریخ 11 اردیبهشت سال 96 منتشر شده و 11 ابان 96 به روز رسانی گردید
هیچ نظری وجود ندارد