متن مهدوی

نقد عرفان های نو ظهور قسمت هجدهم

داستان های امام زمان(عج)-بیت ظهور

نقد عرفان های نو ظهور (عرفان حلقه)

قسمت هجدهم

نکته مهم در بحث عرفان که تکرار آن لارم هست

جاهایی به عنوان کلاس عرفان برگزار می شود حواستان را خوب جمع کنید ،خیلی از این افراد شیاد هستند و به اسم کلاس های عرفان و انرژی درمانی و…. شیادی می کنند.

حالا فرض بگیریم استاد عرفان مانند علامه حسن زاده آملی  هم پیدا شد، چه کسی گفته هر کسی  می تواند عرفان بخواند ؟؟آیا هرکسی میتونه عرفان بخواند ؟سید علی آقا قاضی حتی بعضی از شاگردان بزرگ خودش  می گفت عرفان نخوانید. به هر حال یک جایگاه و درجه و ظرفیتی است.

قدرتمندان و سیاست مدارها برای چی این عرفان ها را ترویج می کنند !؟

1- بهره برداری از برخی آموزه ها ،مثل عزلت نشینی یا اینکه دوری از سیاست .

عرفان هایی را علم می کنند که ،دین جدایی از سیاست است در خانه ات بنشین، چه کسی در این وسط سوء استفاده می کند ؟ آن حاکم ظالمی که در آن جامعه حکم فرمایی می کند.

انجمن حجتیه چه چیزی را می گفتند؟ اصلا مخالف انقلاب کردن امام(ره) بودند. همین الان درکشور عربستان مُُفتی های وهابی احمق چه فتوایی می دهند !؟

یک عرفان اکنکار( eckankar) داریم ، جالب این است که روز جمعه را گفته 24 ساعته برای خودت در نظر بگیر و با کسی کار نداشته باش .

نکته ای که دشمن هم از آن سوء استفاده می کند اینجا است: خاستگاه عرفان اکنکار آمریکای مسیحی است ، که کشورهای مسیحی یکشنبه روز تعطیلی یشان است. اما در عرفان اکنکار می گوید جمعه ،یعنی غیرمستقیم دارد روی اسلام زوم می کند. 24ساعته در خانه ات بنشین، راهپیمایی های روز قدس را نرو ، نماز جمعه هایت را شرکت نکن، که مهم ترین میعادگاه سیاسی مؤمنین نماز جمعه است.

پس این عرفان ها را علم می کنند که مردم سرگرم این عرفان ها بشوند و بروند کنج عزلت را بگیرند و به سیاست کار نداشته باشند.

2- هدف دوم ؛ایجاد پایگاه در بین مردم و تفرقه انداختن بین مذهبی ها

پس از تجربه ای که دشمن در بحث وهابیت و بهائیت داشت کینیازد الگورکی جاسوس شوروی که  بحث بهائیت را جا انداخت و مستر همفر که آمد وهابیت را مطرح کرد، دیدند که چه قدر قشنگ می شود بین مردم تفرقه انداخت !!! انجمن حجتیه را یک زمانی علم کردند بهائیت و وهابیت خیلی راحت بین مردم تفرقه می انداختند.

الان هم ما این جریان های مشابه را داریم،
کسی مثل کاظمینی بروجردی، که از فامیلی اش سوء استفاده کرد چون همنام آیت الله بروجردی بود. و ادعا کرد من رابطه امام زمان (عج) هستم و فلان… با حکومت در افتاد و مقداری یار جمع کرد و دشمن حکومت شد و جبهه ای  برای خودش باز کرد .البته در حدی نبود که جبهه باز کند ولی شبکه های خارجی خیلی روی ایشان زوم کردند.

بعد صوفی ها آمدند در قم خانقاه شریعت راه انداختند. که شما مسجد دارید و ما خانقاه داریم و بین مذهبی ها به این طریق تفرقه می اندازند.

قیام مسلحانه صوفیان و دراویش در بروجرد که این ها برای سالهای قبل است مثلاسال89, 90 این جور سال هاست و یاحتی سال های قبل تراز آن 82، 83 بازهم می خواهند بین مردم تفرقه بیندازند.  یعنی یکی از دلایلی که سیاستمندان روی این فرقه ها سرمایه گذاری می کنند بحث تفرقه انداختن است .

3-نکته ی سوم اهداف، مقابله با معنویت اسلامی شیعه

چون می دانند شیعه دشمن آنها ست ، می دانند دینی که به تمام ابعاد زندگی افراد اهمیت می دهد،
می خواهند با آن مقابله کنند.

4-نکته چهارم از اهداف ،مهار قدرت مرجعیت
می خواهند.

مرجعیت را در جهان اسلام خنثی بکنند.اینها دیدند فتوای میرزای شیرازی را، که چه قدر مرجعیت مهم بود.فتوای امام را، آیت الله سیستانی را می بینند ،پس می خواهند با این عرفان های انحرافی ضربه بزنند. عموما این فرقه های انحرافی باولایت فقیه و بحث مرجعیت مخالفند.

ادامه دارد …..

برگرفته از فایل شماره2″ نقد عرفان حلقه”
استاد احسان عبادی

نوشته‌های مرتبط

نبرد آرماگدون

Montazer

تردید در وجود امام زمان

Montazer

کدام لقب حضرت مهدی بیشتر از القاب دیگر است

Entezar
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد