متن مهدوی

قدرت‌مند بودن ياران خاص حضرت مهدی

داستان های امام زمان(عج)-بیت ظهور

ويژگي‏هاي ياران خاص حضرت مهدی (عج)

قدرت‌مند بودن

ياري حضرت مهدي(ع) در آن قيام جهاني، افزون بر قدرت روحي و معنوي، نيازمند قدرت جسماني نيز است؛ از اين رو در رواياتي به توانايي فوق العادة ياران خاص اشاره شده است. عبد الملك بن اعين گويد:

در نزد امام باقر(ع) از جا برخاستم و ]از پيري[ تكيه بر دستم زده، گريستم. حضرت فرمود: تو را چه شده؟ عرض كردم: من اميد آن داشتم كه تا نيرويي در تن دارم، حكومت حقه شما و پيروزيتان را درك كنم؟ امام فرمود:

… إِنَّهُ لَوْ قَدْ كَانَ ذَلِكَ أُعْطِيَ الرَّجُلُ مِنْكُمْ قُوَّةَ أَرْبَعِينَ رَجُلًا وَ جُعِلَتْ قُلُوبُكُمْ كَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَوْ قُذِفَ بِهَا الْجِبَالَ لَقَلَعَتْهَا وَ كُنْتُمْ قِوَامَ الْأَرْضِ وَ خُزَّانَهَا؛[۱] به راستي اگر اين جريان بشود، (و هنگام ظهور و پيروزي ما گردد)، بر مردي از شما نيروي چهل مرد داده شود و دل‌هاي شما چون پاره‏هاي آهن گردد؛ اگر با آنها به كوه‌ها زنند آنها را از جاي بركنند، و شما در آن زمان حاكمان روي زمين و خزينه داران آن مي‌باشيد.

البته اين قدرتمندي براي رهبر قيام در نقل ريّان بن صلت چنين آمده است:

به امام رضا(ع) گفتم: آيا شما صاحب الامر هستيد؟ فرمود: من صاحب الامر هستم، امّا آن كسي كه زمين را از عدل آكنده سازد، همچنان كه پر از جور شده باشد، نيستم و چگونه او باشم در حالي كه ضعف بدن مرا مي‏بيني. قائم كسي است كه در سنّ پيران و منظر جوانان قيامي كند چنان نيرومند است كه اگر دستش را به بزرگ‌ترين درخت روي زمين دراز كند، آن را از جاي برمي‌كند و اگر بين كوه‌ها فرياد برآورد، صخره ‏هاي آن فرو مي‌پاشد. [۲]

منابع
[۱]. محمد بن يعقوب كليني، الكافي، ج۸، ص۲۹۴، ح۴۴۹.
[۲]. صدوق، كمال‏الدين و تمام النعمة، ج۲، ص۳۷۶، ح۷.

برگرفته از درسنامه مهدویت  استاد سلیمیان

نوشته‌های مرتبط

امام همیشه جوان: ظاهر و چهره جوان امام زمان(عج)

Entezar

عاشورا از زبان امام زمان

Montazer

دعای معراج همراه با ترجمه + فایل صوتی + فایل پی دی اف

Entezar
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد