داستان های امام زمان متن مهدوی

تشرف امام زمان برای تعلیم اعمال و ادعیة

احادیث امام زمان (عج),داستان های امام زمان(عج),داستان های مهدوی,اشعار درباره امام زمان(عج),اشعار مهدوی,تشرفات خدمت ولی عصر,تشرفات خدمت امام زمان(عج),سخن بزرگان درباره امام زمان,سخنرانی های مهدوی

 تشــــــــــــرفـــــــــــات

تشرف امام زمان برای تعلیم اعمال و ادعیة

7-حسن تعلیم اعمال و ادعیة خاص

در برخی از تشرّفات صورت گرفته به محضر امام زمان(عج)، آن حضرت، اعمال و دعاهای ویژه ای را جهت توسل به پروردگار و نیز ارتباط با خویش، یا جهت حلّ مشکلات تعلیم فرموده اند، یا آنکه برخی از دعاهای موجود را تصحیح  نموده اند.

از دستة اوّل می توان به این موارد اشاره کرد: بیان نماز و اعمال ویژة مسجد مقدس جمکران، نماز مقام امام زمان(عج) در حلّه و نعمانیه، نماز و زیارت شریف آل یاسین(ع)، نماز و دعای ویژه جهت گشایش امور تعلیم شده به ابوحسین (ابی البغل)، کاتب، نماز و دعای معروف استغاثه به حضرت مهدی(ع)، نماز حاجت امام (عج) در شب جمعه و نمازها و دعاهای بافضیلت دیگر که در کتب مربوطه، به ویژه صحیفة مهدیه گردآوری شده است.

در اهمیت و آثار نماز و اعمال مسجد مقدس جمکران، از آن حضرت(ع) چنین نقل شده که فرمودند: «هر کس این نماز را بخواند، مانند آن است که در بیت عتیق (کعبه) نماز گزارده باشد».

یا آنکه در مورد نماز حاجت در شب جمعه به نقل از امام(عج) چنین آمده است: «… هیچ مرد و زن مؤمنه ای نیست که این نماز? را بخواند و با این دعا با خلوص نیت دعا کند مگر آنکه درهای آسمان برای اجابت به سوی او گشوده می شود و در همان وقت و در همان شب هر حاجتی داشته باشد، برآورده می شود و این از فضل خداوند برای ما و مردم است».

همچنین دربارة تأیید و تصحیح دیگر ادعیه و زیارات می توان به تأیید زیارت جامعة کبیره به وسیلة ایشان، به نقل علامه محمدتقی مجلسی، تصحیح این عبارت از دعای ندبه: «و عرجت بروحه إلی سمائک» به عبارت: «و عرجت به إلی سمائک» در تشرف آیت الله محمد حسن میرجهانی. علاوه بر مواردی که برشمردیم آن حضرت(ع) نسبت به دعای فرج نیز سفارش های متعددی نموده اند از جمله نویسندة مکیال المکارم، آیت الله موسوی اصفهانی(ره)؛می نویسد

آن حضرت(ع) فرمودند:

«من برای هر مؤمنی که پس از ذکر مصائب سید الشهدا(ع) در مجالس عزاداری برای من دعا کند، دعا می کنم»

از آیت الله سید محمد هاشمی گلپایگانی، فرزند مرحوم آیت الله العظمی سید جمال هاشمی گلپایگانی نیز نقل شده که در عالم رؤیا، در محضر پدرشان، مشرف به محضر امام(ع) می شوند و آن حضرت(ع) می فرمایند: «از علائم ظهور، فقط نشانه های حتمی مانده است و شاید آنها نیز در مدتی کوتاه به وقوع بپیوندند. پس بر شما باد که برای فرج دعا کنید».

هنگامی که عرض می کند:

کسی که راهنمای من به سوی شما باشد را نیافتم. امام زمان(عج) فرمودند: «نه، بلکه شما مشغول مال اندوزی شدید، بر مؤمنان مستضعف ستم روا داشتید، صلة رحم را کنار نهادید و چه عذری دارید⁉️

امام زمان(عج) در توقیعی به وسیلة شیخ محمد کوفی شوشتری، خطاب به مرجع وقت شیعیان، آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی می فرمایند:

«به او بگو:خودت را برای مردم در دسترس قرار بده. محل نشستنت را در دهلیز خانه ات انتخاب کن [تا مردم سریع و آسان با تو ارتباط داشته باشند] و نیازهای مردم را برآور. ما یاری ات می کنیم».

ادامه دارد…

منابع:

گونه شناسی تشرفات

 

 

نوشته‌های مرتبط

اوصاف منتظران امام زمان

Montazer

حدیث شناسی بخش شانزدهم

Montazer

داستان پرسش‌هاي که امام صادق (ع) از طبيب هندي

Montazer
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد