تفسیر دعای عصر غیبت

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت قسمت سیزدهم

داستان های امام زمان(عج)-بیت ظهور

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت

قسمت سیزدهم


یک خبرنگار از آیت الله بهجت سوال کرد که راجع به امام زمان (عج) چه کار کنیم!؟ ایشان می گوید; بدانیم که امام زمان(عج) اعمال ما را می بیند، این حرفی که الان از دهان ما در می آید، قبل از اینکه از دهان من به گوش شماها برسد به گوش امام زمان (ع) می رسد! می گویند امام که “اُذُن الله” است!

بعد طرف از آیت الله بهجت سوال می کند! چه دعایی، چه ذکری چه کار برای نزدیک شدن به امام زمان(عج) بکنیم؟! یا ظهور نزدک بشود!؟ ایشان فرمودند; بالاترین دعا طاعت است (اطاعت کردن) نه اینکه دعا نکنیم، بالاتر از دعا کردن و ذکر گفتن اطاعت کردن از امام است.

بعضی از ما سوال می کنند چه طور سرباز امام زمان بشویم!؟ می گوییم هیچی دو کار انجام بده! واجباتت را انجام بده٫ گناهانت را ترک کن! سرباز امام زمان(عج) می شویی!

این دو چیز را حضرت از ما می خواهد٫ فکر می کنید که برای سرباز امام زمان(عج) شدن! حتما باید چله دعای عهد بگیرد، واجب که نیست!! حتما باید چله سخت بگیرد، تا سرباز امام زمان (عج) بشود، همین دو تا کار! انجام واجبات، ترک محرمات را انجام بده! ان شاءالله آقا بقیه را درست می کند!

کسی که شیعه ی امام زمان(عج) است، باید تمام زندگی اش را امام زمانی کند! یعنی اینکه می گوییم درجه ی ولایت پذیری ما از امام بالا برود، باید سعی بکنیم تک تک دستورات امام را انجام بدیم!

مثلا کتاب مکیال المکارم حدود 80 تا از وظایف منتظران حضرت را ذکر کرده٫ کتابش هم است!  اگر 80 تا را نمی توانم،حداقل 2،3 تا را انجام بدهم! در بحث نمازهای مستحبی، مثلا نوشته نماز شب فلان ماه رجب 50 رکعت یا 100رکعت!! طرف می گوید من حال ندارم 100رکعت بخوانم می گوییم حال نداری
100رکعت بخوانی، دو رکعت را که حال داری بخوانی !

به گفته یکی از معصومین : نمی توانید چیزی را کامل بدست بیاورید، کامل هم ترکش نکنید! (صددر صد را نمی توانی، حداقل صفر درصد هم نکن! حداقل ده درصد 20درصد به حد توان انجام بدهیم) بله، شاید ما نتوانیم 80 تااز وظایف منتظران را انجام بدهیم، ولی چندتایی که در حد توانمان است که می توانیم انجام بدهیم.

ادامه دارد …

استاد احسان عبادی

نوشته‌های مرتبط

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت سی و ششم

Montazer

تفسیر دعای عصر غیبت قسمت هجدهم

Entezar

شرح و تفسیر دعای عصر غیبت قسمت سی و دوم

Entezar
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد