فیلم ها مختلف

دانلود مستند اخراج شدگان Expelled با لینک مستقیم و با کیفیت خوب

The Shock Doctrine 1 - دانلود مستند اخراج شدگان Expelled با لینک مستقیم و با کیفیت خوب

دانلود مستند اخراج شدگان (Expelled) با لینک مستقیم و با کیفیت خوب

 

اخراج دانشمندان ضد داروین از دانشگاه های آمریکا ؟!

 

در آمریکا نام برخی از دانشمندان مخالف داروینیسم را برای چاپ در هر نشریه و کتاب یا در فضای اینترنت ممنوع می‌کنند به گونه‌ای که گویا چنین دانشمندی اصلا به دنیا نیامده است.
The Shock Doctrine 1 - دانلود مستند اخراج شدگان Expelled با لینک مستقیم و با کیفیت خوب

به گزارش گرداب به نقل از مشرق در بخش مستند جشنواره فیلم فجر سال 88 مستندی از کشور آمریکا شرکت کرد که موضوع آن بررسی نگرش داروینیستی به هستی و نیز نحوه تقابل صاحبان این نگرش؛ یعنی آنها که قدرت علمی را در آمریکا در دست دارند با دانشمندان مخالف آن نظریه که معتقد به وجود نوعی طرح هوشمند در پیدایش هستی‌اند، است.

این فیلم مستند در 98 دقیقه سه مبحث کلیدی را همزمان دنبال می‌کند:
نخست نشان می‌دهد که در پرمدعاترین کشور جهان از نظر دموکراسی و آزادی بیان چگونه دانشمندانی را که دیدگاهی متقابل با داروینیسم داشته‌اند؛ یعنی مخالف به وجود آمدن جهان به صورت تصادفی و یا انتخاب طبیعی بوده‌اند از دانشگاه‌های آمریکا اخراج می‌کنند.

در این مستند، به صراحت تاکید می‌شود که علاوه بر محروم کردن برخی استادان دانشگاه از خدمات شهروندی اجتماعی (مانند سوزاندن کارت‌های اعتباری بانکی‌شان که این امر موجب می‌شود نتوانند نیازهای اولیه زندگی‌شان را رفع نمایند) حتی نام برخی از دانشمندان را برای چاپ در هر نشریه و کتاب یا در فضای اینترنت ممنوع می‌کنند به گونه‌ای که گویا چنین دانشمندی اصلا به دنیا نیامده است. آن‌هم نه دانشمندانی که creationist و خلقت‌گرا باشند بلکه کسانی که صرفا به وجود نوعی Intelligent Design یعنی طرحی هوشمند در ساخت جهان قائلند و عالم را تصادفی نمی‌دانند.

علت اهمیت این امر برای صحنه‌گردانان تمدن غرب آن است که اعتقاد به خلقت هوشمند جهان، زمینه پذیرش خالق جهان را فراهم کرده و دین گرایی در جهان افزایش چشم گیر خواهد یافت.

دوم و در ضمن مصاحبه با دانشمندان اخراج شده از دانشگاه‌ها، به بررسی عقاید آنها و علل مخالفتشان با داروینیسم می‌پردازد و این بهانه‌ای می‌شود تا تهیه کننده مستند با بزرگترین داروینیست‌های جهان مثل “پروفسور داوکینز” به صحبت بنشیند و دلایلشان را در اینکه چرا جهان نمی‌تواند یک خالق داشته باشد یا حتی بر اساس طرحی هوشمند به وجود آمده باشد بشنود و سپس همانها را از نگاه خردگرایانه و ساینتیستی به چالش می‌کشاند.

سوم اینکه این مستند به بررسی ایدئولوژی‌های برآمده از نگرش داروینیستی و اصل بقاء اصلح می‌پردازد و با سفر به آلمان و دیدار از کوره‌های آدم سوزی و کشتارگاه‌های بیماران روانی، مبادی تفکر نازیسم را به عنوان نمونه‌ای از داروینیسم اجتماعی، طی مصاحبه با محققان این دیدگاه بررسی می کند.

نکته جالب اینجاست که تعدادی از اساتیدی که به سمت نظریه داروین گرایش پیدا کردند همگی اعتراف می کنند که قبلا مسیحی معتقد بودند. اما بعد از دنبال کردن و پذیرفتن نظریه داروین، کم کم اعتقادات دینی از زندگی آنها رفته و در نهایت آنها را به الحاد کشانیده است. این نکته قابل توجه مسلمانانی است که ادعا می کنند در عین مسلمانی، نظریه داروین را نیز می پذیرند.

چکیده نقطه نظرات دکتر سید حسین نصر فیلسوف بزرگ دانشگاه جرج واشینگتن راجع به داروینیسم:

دکتر سيدحسين نصر سنت گراي معاصر ايراني که به غير از تبحر در فلسفه، حکمت و کلام اسلامي بر علوم فيزيک و زيست شناسي مسلط است، براساس آموزه هاي قرآني و مباني کلام و فلسفه اسلامي به نقد و ارزيابي اين ديدگاه مي پردازد:

امروزه موضوعات اندکي وجود دارند که به اندازه نظريه تکامل اهميت بحث داشته و هم طراز با اين تئوري داراي معاني ضمني پنهان و موذيانه يي باشند. پيش از هر چيز اجازه دهيد بگويم من در هاروارد نه تنها فيزيک بلکه زمين شناسي و ديرين شناسي هم خوانده ام و با اين پيش زمينه فکري است که فهم رايج در خصوص نظريه تکاملي دارويني را – حتي با زمينه هاي علمي – رد مي کنم.

نظريه تکامل ستون خيمه مدرنيسم است و اگر اين ستون سقوط کند، کل خيمه بر سر مدرنيسم فرو خواهد ريخت. بنابراين به مانند يک ايدئولوژي با آن رفتار مي شود، نه يک تئوري علمي که به اثبات رسيده است. مي دانم که بسياري از مردم اظهارات من در اين مورد را نمي پذيرند، اما حداقل مسلمانان بايد از اين ديدگاه به کل موضوع بنگرند.

[quote]قرار دادن لینک دانلود در وبسایت و وبلاگ های شما عزیزان بلا مانع هست  [/quote]

[quote]فایل های این مجموعه در سرور های اسیاتیک میزبانی می شود تا سرعت دانلود برای شما عزیزان به حداکثر برسد [/quote]

دانلود با لینک مستقیم

دانلود قسمت اول

دانلود قسمت دوم

دانلود قسمت سوم

دانلود قسمت چهارم

نوشته‌های مرتبط

دانلود مستند اسرار ایالات متحده

somayeh mesbah

دانلود مستند فروپاشی Collapse با لینک مستقیم با کیفیت خوب

somayeh mesbah

مستند اخراج شدگان-Expelled

Montazer
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد