نحوه بندگی خدا،اگر بخواهد مورد قبول ذات مقدّسش قرار گیرد،باید از ناحیه خودش ارائه شود.ما عقلا می توانیم به اینکه باید خدا و ربّ و مُنعم خود را بندگی کنیم پی بریم،امّا همین عقل نسبت به راه و طرز بندگی او حکم می کند که باید از خودِ خدا اخذ نماییم؛بخصوص که می دانیم خداوند ما را به حال خود رها نکرده تا هر طور که می خواهیم به بندگیِ او بپردازیم،بلکه از جانب خویش رسولانی فرستاده تا آیین بندگیِ او را به ما بیاموزند و به این وسیله حجّتِ خود را بر ما تمام کرده است. بنابراین ما نمی توانیم هرگونه که دلمان بخواهد او را عبادت کنیم. اصولاً فلسفه نبوت و امامت همین است که بشر راه بندگیِ خدا را به طور صحیح یاد بگیرد و با تشخیص خود در این مسیر قدم برندارد.و عقل انسان هم ارسال رُسُل و بعث انبیا را از طرفِ خدا پسندیده و ممدوح می داند.
وقتی یک زندیق از فلسفه وجود انبیا و رسولان الهی از امام صادق علیه السلام سؤال می کند،ایشان چنین می فرمایند: وقتی برای ما وجود آفریدگار صانعی که از ما و همه مخلوقات خود متعالی است(شبیه به هیچیک از مخلوقات نیست)ثابت شد و اینکه او حکیم و بلند مرتبه است به طوری که مخلوقات او را نمی بینند و با او تماس ندارند تا اینکه بیواسطه با او ارتباط داشته و او هم با ایشان بیواسطه در ارتباط باشد و با هم بحث و گفتگو داشته باشند،(نیاز به)وجود سفیرانی در میان مخلوقاتِ خدا اثبات می شود که از طرف او برای مخلوقات و بندگانش سخن بگویند و مصالح و مفاسد ایشان را به آنها یاد دهند و از موجبات سعادت و بدبختی خود آگاهشان کنند… بنابراین وجود امر و نهی کنندگان از جانب خدای حکیم دانا در میان خلق خود و سخنگویانِ از جانبِ او ثابت می شود.و اینها عبارتند از پیامبران و برگزیدگان الهی از میان مخلوقات که به حکمت تربیت شده و مبعوث به حکمت شده اند.اینها با آنکه در شکل و ترکیب خلقتِ خود شبیه بقیه مردم هستند ولی با دیگران متفاوت بوده،از جانب خداوند حکیم دانا،مؤید به حکمت الهی هستند.
انشا الله بتونیم سرباز خوبی برای امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشیم -------------------------------------------------- ما زخم خورده ی پهلوی مادرمان حضرت زهرا (س) هستیم .
هیچ نظری وجود ندارد