متن مهدوی

حدیث شناسی بخش هشتم

⬅️سلسله مباحث حدیث شناسی فایل شماره8⃣

بررسی روایت پیشگویی داعش توسط امیرالمومنین (ع)

حدیثی در تاریخ 26 دی ماه 92 در شبکه های اجتماعی پخش شد و در 29 شهریور سال93 هم کلیپی با همین حدیث به روی شبکه های مجازی آمد،که یک عالم مصری گفته که داعشی ها پدیده ناگهانی نیستند، بلکه خصوصیات آن در حدیث امیر المومنین(ع) ذکر شده است

و در شبکه های اجتماعی احادیثی پخش شدکه، امیرالمومنین (ع)داعش راپیش بینی کرده واین احادیث پیشگویی رابه ایشان نسبت دادند و متأسفانه این کلیپ در سطح اینترنت زیاد شد.

بررسی متن حدیث..
نعیم بن حمادحدیثی در کتاب الفتن خودش نقل می کند؛  که امیرالمومنین می فرمایند: هنگامی که پرچم های سیاه را دیدید در جای خود بمانید ودست و پای خود را حرکت ندهید (یعنی اقدامی نکنید) سپس گروهی ضعیف آشکار می شوند به آنها توجه  ای نمی شود، دل هایشان مانند تکه آهن است، آنها اهل چرخش اند به عهد و پیمانی وفا نمی کنند به حق دعوت می کنند اما اهل آن نیستند ، نام هایشان کُنیه و نسبت هایشان آبادی ست (یعنی اسم شهر ها رادارند، مثل ابوبکر بغدادی که اسم بغداد رویش است) و موهای آنان مثل مو های زنان فرو افتاده (یعنی خیلی مو بلند هستند) تا آنکه در میان خودشان اختلاف می کنند سپس خداوند حق را به هر کس بخواهد می دهد.

نکاتی راجع به این حدیث؛
این حدیث فقط در کتاب الفتن ابن حماد آمده نعیم بن حماد کسی است که از لحاظ اهل سنت ,اصلا به هیچ عنوان قابل اعتبار نیست. یک سنی مذهبی است که حتی خود،سنی مذهب ها، به کتاب های این فرد هیچ اعتمادی ندارند.

اگر سیدابن طاوس از ایشان حدیث نقل می کند ، فقط صِرف نقل حدیث است نه  صِرف تأیید حدیث . پس حدیث فقط در کتاب الفتن ابن حماد آمده و در کتاب های دیگر هم اگر آمده به نقل از ابن حماد آمده است.

از لحاظ سندی؛ 5 نفر در سلسله راویان این حدیث هستند.

1⃣ الولید بن مسلم، که معروف به کثیر التدلیس است(کسی که مکاری زیادی دارد).

2⃣ رشید بن سعد ، که در بحث روایایی،ایشان راضعیف می دانند.

3⃣ عبدالله ابن لیهعه ، فردی غیر حجت است.

4⃣ ابو قبیل المعارفی، این فرد ثقه و مورد اعتماد است.

5⃣ عبدالله بن عُبَیر ،که این فرد هم از لحاظ سندی ضعیف است.

پس چه طور می شود به روایتی که ازبین5 نفر از راویانش 4نفر ضعیف هستند ،اعتماد کرد  پس روایت کاملا غیر معتبر است.

می گویند پس چرا حدیث به داعش دلالت می کند؟

1⃣حدیث می گوید هر گاه پرچم های سیاه را دیدید بایستید سپس گروهی دیگر آشکار می شود، یعنی ربطی به پرچم های سیاه ندارد.

2⃣حضرت علی (ع) می گوید : قومی ضعیف اند؛ چه کسی گفته داعش ضعیف است ! داعش خیلی از جاهای سوریه و عراق را همان اول کار تصرف کرد ؛ پس ضعیف نیست و با حمایت های استکبار قوی است.

3⃣حضرت علی(ع) می گوید به ایشان توجهی نمی شود !! چه کسی گفته ؟ الان داعش در کانون توجهات است.!!

4⃣لقب هایی که حضرت علی نام برده (ع) مثل قلب های سخت، نیرنگ باز ،پیمان شکن. ،این ها به خیلی از گروه های انحرافی تطبیق داده می شود.

5⃣می گویند: اسمشان اسم شهر ها است. الان هم فامیلی به نام شهر ها رواج دارد.مثل (فامیلی تهرانی ،طبری.)  پس دلیل نمی شود چون اسم داعشی ها اسم شهر هاست ،این حدیث حتما به آنها دلالت می کند.اعراب رسم شان است که اسم شهر ها را به عنوان اسم  انتخاب می کنند.

پس ما نمی توانیم هر حدیثی رابه خاطر شباهت به داعش ربط بدهیم..این حدیث کاملا غیر معتبر است؛ و احادیث پرچم های سیاه ، احادیث مثبتی نیستند.

بر گرفته از فایل حدیث  شناسی مهدوی شماره 8
استاد عبادی

حدیث شناسی مهدوی شماره 8
بررسی روایات پیشگویی داعش

نوشته‌های مرتبط

حضرت مهدی در حدیث معراج

Montazer

نقد عرفان های نو ظهور قسمت نوزدهم

Montazer

گونه شناسی یاران امام زمان(عج)

Entezar
بسیار خوش حال می شویم تا با ارسال نظرات ارزشمند خود مجموعه بیت ظهور را در تولید محتوای بهتر یاری نمایید.

هیچ نظری وجود ندارد